Aamuisin kahvikuppi menee jo alas Washington Postin kera. Alkuun Postin lukeminen oli vaikeaa ja vähiten kielen takia. Alueen pääsanomalehti on täynnä politiikkaa ja presidentti Puskaa (suomeksi siis Yrjö Puska). Lehden toimittajakunta tuntuu olevan melko miesvoittoista ja keski-iän jo ylittäneitä. Lehteä syytetään mediassa mm. naispoliitiikkojen halventamisesta. Mielenkiintoista tässä pääkaupungin  pääsanomalehdessä on se, että sen sivuilta  kuitenkin löytyy joka päivä naisten toimittamina kolme erilaista ihmissuhdepalstaa, etikettipalsta ja horoskooppi. Vakavastiotettavaa, vai kuinka. Tänä aamuna kahvit menivat väärään kurkkuun, kun luin uutista Googlen päämajasta Kalifornian Mountain View'sta. (Palo Alto, jossa asuimme Stanfordin vuonna, on aivan vieressä, joten Google-talo on tuttu.) Googlen päämajassa työntekijät syövät lounaansa ilmaiseksi. Talossa on 11 ruokapaikkaa ja vapaavalintaisesti voi syödä mm. sushia, intialaista, meksikolaista, baskilaista, pekingiläistä, grillattua tai amerikkalaista. Yksi työntekijä on ottanut kuvia lounaistaan Googlessa, http://www.flickr.com/photos/brettlider/sets/154249 . Tiedän, että Kaliforniassa ruoka on aina tosi hyvää, söi sitten pikaruokalassa tai ravintolassa. Kateeksi käy Googlelaisia! Täytyy yrittää loihtia itse herkkuja omassa ruokalassa täällä McLeanissä. Eilen syötiin linssikeittoa, joka maistuu hämmästyttävästi hernekeitolta. Niin, herkkuja on monenlaisia.

Telkkarissa alkoi viime viikolla uudet jaksot American Idolia, jota katsoo 39 miljoonaa amerikkalaista.  Jaksoja näytetään tiistaisin ja keskiviikkoisin. On pakko sanoa, että sarja on kiehtova, koska idoliksi haluavat ovat niin mielenkiintoisia. Mukana on kaikenlaista yrittäjää ja usein ne, jotka meuhkaavat taidoistaan etukäteen, eivät osaa yhtään mitään, vaan asettavat itsensä erittäin naurunalaisiksi. Siksi mietinkin, miten ihmisten käsitys itsestään ja omista taidoistaan muodostuu. Kuinka paljon ympäristö, sukulaiset, perhe, oma luonne, älykkyys ym. muovaa tätä käsitystä ja itsetuntoa? No, joka tapauksessa koko media kohkaa seuraavana päivänä esitettyä jaksoa moneen otteeseen ja mainostaminen tapahtuu näin vaivihkaa.